Wednesday 14 October 2015

Clothes for the refugees (Dutch)

Ik heb veel kleding. Althans, ik vind het best veel. Voor wie mijn kledingkast nooit heeft gezien: er hangen twee roedes van ongeveer een meter vol met jurkjes, rokjes, spijkerbroeken, jasjes en vesten. Dan heb ik nog een ladenkast met drie goed gevulde laden met t-shirts, truien, longsleeves, meer vesten en werkkleding.

De laatste tijd paste mijn kleding niet meer zo goed in mijn kast, dus het werd hoog tijd daar iets aan te veranderen. Ik heb alles uit de kasten getrokken (letterlijk), gesorteerd en opnieuw ingeruimd. Het resultaat is drie volle vuilniszakken voor het Leger des Heils en een opgeruimde kast!

Mijn grootste motivatie voor het uitmesten was eigenlijk de constante stroom nieuws over vluchtelingen in Nederland. Deze mensen hebben niets meer dan hetgeen wat ze mee hebben kunnen nemen (en dat is niet veel...) In Rotterdam zijn er al meerder plaatsen ingericht om deze mensen op te kunnen vangen. Dit is veelal noodopvang en er zijn niet veel voorzieningen.

Toen ik op mezelf ging wonen, zei mijn moeder tegen mij: 'Ik kan je geen geld meegeven, maar wel spullen.' Dat spookt de laatste tijd veel door mijn hoofd, want ik ben nu in dezelfde positie beland. Ik kan deze mensen geen geld geven, maar wel kleren.

Op de website van het Leger des Heils staat een kaart waarop je kunt zien waar je kleding kunt inleveren. Voor overige spullen kun je terecht bij de Welkom-winkels.

Laten we deze mensen, die niets meer bezitten, een warm welkom geven. Verzamelen jullie mee?


No comments:

Post a Comment